Accions previstes

La recerca es desenvolupa en dues fases:

  1. Fase descriptiu-explicativa (1r i 2n any).
    • Tasca 1. Revisió bibliogràfica.
    • Tasca 2. Recollida i anàlisi estadística (administració de qüestionari de recollida de dades).
    • Tasca 3. Realització de grups de discussió per a analitzar els resultats obtinguts dels qüestionaris.
    • Tasca 4. Identificació de les pràctiques pedagògiques d'èxit a partir dels resultats obtinguts.
    • Tasca 5. Descripció de les pràctiques pedagògiques d'èxit identificades en la Tasca 4.
  2. Fase d'aplicació i transferència de resultats (3r i 4t any)
    • Tasca 6. Elaboració del pla pilot i del projecte específic de cada centre.
    • Tasca 7. Implementació del pla pilot: El professorat de cada centre serà responsable d'implementar aquestes accions, mentre que per part de l'equip de recerca i de treball del projecte es durà a terme la recollida sistemàtica d'evidències sobre el procés d'implementació.
    • Tasca 8. Avaluació del pla pilot.
    • Tasca 9. Elaboració d'una proposta de transferència a altres centres educatius.
    • Tasca 10. Elaboració d'un catàleg d'eines i pràctiques d'èxit.
    • Tasca 11. Inclusió en la formació inicial i contínua del professorat de formació professional de continguts relacionats amb estils d'ensenyament i pràctiques pedagògiques d'èxit per a prevenir l'abandó dels estudis.
    • Tasca 12. Difusió del projecte.