Presentació seminari internacional 2024

LA PRÀCTICA DOCENT I LA PREVENCIÓ DE L'ABANDONAMENT DE LA FORMACIÓ PROFESSIONAL: ENFOCAMENT EMPIRIC I PROPOSTA D'INTERVENCIÓ (PDYPAFP) PID2019-108342RB-I00.

Seminari internacional Prevenció de l'Abandonament a FP: nous indicadors i estratègies

Palma, 22 i 23 d'abril de 2024.

Aquest Seminari té com a objectiu presentar i discutir els resultats d'investigacions recents d'àmbit europeu sobre els estils d'ensenyament i les pràctiques educatives d'èxit per a la prevenció de l'abandonament dels estudis a la formació professional.

Els estils d'ensenyament i les pràctiques educatives en formació professional són elements clau per a la millora dels resultats acadèmics de l'alumnat i la prevenció de l'abandonament dels estudis. Per tant, la identificació dels estils d'ensenyament i les pràctiques educatives relacionades amb l'èxit acadèmic i la reducció de les taxes d'abandonament a la formació professional proporciona evidències científiques per a la millora de la formació del professorat i el desenvolupament d'enfocaments de qualitat en el centres.

Objectius:

  • Transferir i difondre els resultats de la investigació actual en aquest camp de coneixement.
  • Presentar els resultats del projecte nacional espanyol sobre "Pràctica docent i prevenció de l'abandonament prematur de l'educació i formació professional: enfocament empíric i proposta d'intervenció (PDYPAFP)" del Programa I+D+i, finançat pel Ministeri de Ciència i Innovació i l'Agència Estatal d'Investigacions (PID2019-108342RB-100).
  • Establir ponts entre la investigació acadèmica realitzada a nivell europeu i la pràctica educativa i viceversa.
  • Generar espais compartits per a la implementació conjunta d'estratègies per a la prevenció de l'abandonament en la formació professional.
  • Possibilitar sinergies entre les i els professionals de la formació professional, creant xarxes d'intercanvi entre les diverses persones, entitats i institucions (centres, universitats, administració pública,...) d'àmbit local, estatal i internacional.

Participants:

  • Docents de formació professional
  • Professorat universitaris nacionals i internacionals
  • Responsables autonòmics
  • Personal de la Comissió Europea

Resultats esperats:

  • Adquirir nous coneixements sobre les característiques dels estils d'ensenyament i les pràctiques docents, així com la seva relació amb els resultats acadèmics i la prevenció de l'abandonament en formació professional.
  • Establir les característiques de pràctiques exitoses en formació professional a partir d'evidències científiques derivades d'estudis nacionals i europeus sobre estils d'ensenyament i pràctiques docents i la seva relació amb els resultats educatius.
  • Promoure la generalització de pràctiques educatives exitoses per reduir les taxes d'abandonament en la formació professional.
  • Conèixer els nous resultats d'investigació i eines interactives del Cedefop.

Programa catalàcastellàanglès.

Inscripció:

Places limitades. Inscripcions de franc

  • Inscripció dels docents dels centres educatius: <https://www.caib.es/pfunciona/>. La inscripció estarà oberta al Portal Docent fins el dia 8 d'abril de 2024
    Per als docents dels centres educatius que s'hi inscriguin a través del Portal Docent, s'ha sol·licitat el reconeixement d'hores de formació permanent del professorat a la Conselleria d'Educació i Universitats de les Illes Balears.

Heu d'accedir al Portal docent, seleccionau el centre de formació: Conselleria d'Educació i Universitats i trobareu l'esdeveniment amb el número d'activitats 17798.

  • Inscripció de la resta d'assistents presencial: <Formulari inscripció resta assistents>. La inscripció estarà oberta fins el dia 18 d'abril de 2024
  • Inscripció de la resta d'assistents en línia: <Formulari inscripció en línia>. La inscripció estarà oberta fins el dia 18 d'abril de 2024. Aquesta inscripció només és per les persones que no hi puguin assistir presencialment, es lliurarà un certificat d'assistència però no té reconegut el reconeixement d'hores de formació permanent del professorat a la Conselleria d'Educació i Universitats de les Illes Balears. Inclou totes les sessions del programa menys el tallers paral·lels de dia 23 d'abril.