Objectius generals i específics

Finalitat:

El projecte te com a finalitat aprofundir en el coneixement dels estils i pràctiques docents del professorat de FPB i FPGM i com aquests és relacionin amb resultats educatius per tal de dissenyar, implementar i avaluar accions que promoguin la generalització de pràctiques educatives beneficioses en tèrmit de prevenció de l'abandonament dels estudis.

Hipòtesi:

  1. Els estils d'ensenyament i les pràctiques pedagògiques del professorat de Formació Professional Bàsica (FPB) i Formació Professional de Grau Mitjà (FPGM) són elements clau per a millorar els resultats acadèmics de l'alumnat i prevenir l'abandó dels estudis.
  2. La identificació dels estils d'ensenyament i les pràctiques pedagògiques del professorat que es relacionen amb bons resultats acadèmics de l'alumnat i baixes taxes d'abandó en FPB i FPGM aportarà evidències científiques per al desenvolupament de pràctiques d'èxit en aquests nivells educatius.
  3. La transferència d'aquestes pràctiques d'èxit entre el professorat d'aquests nivells educatius influirà positivament en els resultats acadèmics de l'alumnat i en la prevenció del seu abandó.

Objectius generals i específics:

  1. Obtenir nous coneixements sobre les característiques dels estils d'ensenyament i les pràctiques pedagògiques, així com la seva relació amb els resultats acadèmics i la prevenció de l'abandó en l'educació secundària professional (FPB i FPGM).
  2. Establir les característiques de les pràctiques d'èxit en FPB i FPGM sobre la base de l'evidència científica derivada de l'estudi dels estils d'ensenyament i les pràctiques pedagògiques del professorat, i la seva relació amb els resultats educatius.
  3. Promoure la generalització de pràctiques pedagògiques d'èxit per a reduir l'abandó dels estudis en l'educació secundària professional (FPB i FPGM).