Objectius generals i específics
Finalitat:
El projecte te com a finalitat aprofundir en el coneixement dels estils i pràctiques docents del professorat de FPB i FPGM i com aquests és relacionin amb resultats educatius per tal de dissenyar, implementar i avaluar accions que promoguin la generalització de pràctiques educatives beneficioses en tèrmit de prevenció de l'abandonament dels estudis.
Hipòtesi:
- Els estils d'ensenyament i les pràctiques pedagògiques del professorat de Formació Professional Bàsica (FPB) i Formació Professional de Grau Mitjà (FPGM) són elements clau per a millorar els resultats acadèmics de l'alumnat i prevenir l'abandó dels estudis.
- La identificació dels estils d'ensenyament i les pràctiques pedagògiques del professorat que es relacionen amb bons resultats acadèmics de l'alumnat i baixes taxes d'abandó en FPB i FPGM aportarà evidències científiques per al desenvolupament de pràctiques d'èxit en aquests nivells educatius.
- La transferència d'aquestes pràctiques d'èxit entre el professorat d'aquests nivells educatius influirà positivament en els resultats acadèmics de l'alumnat i en la prevenció del seu abandó.
Objectius generals i específics:
- Obtenir nous coneixements sobre les característiques dels estils d'ensenyament i les pràctiques pedagògiques, així com la seva relació amb els resultats acadèmics i la prevenció de l'abandó en l'educació secundària professional (FPB i FPGM).
- Establir les característiques de les pràctiques d'èxit en FPB i FPGM sobre la base de l'evidència científica derivada de l'estudi dels estils d'ensenyament i les pràctiques pedagògiques del professorat, i la seva relació amb els resultats educatius.
- Promoure la generalització de pràctiques pedagògiques d'èxit per a reduir l'abandó dels estudis en l'educació secundària professional (FPB i FPGM).